pondelok 5. septembra 2016

PREČÍTANÉ ZA AUGUST 2016

Aaach august, august... Toto bol šialený mesiac. Bola som v Maďarsku. V apartmáne unikal plyn. Odtiahli nám auto.
friends jennifer aniston frustrated rachel rachel green

V skratke - som veľmi rada, že už je september :D Našťastie som si mohla vybíjať frustráciu zo života na knihách - podarilo sa prečítať 8.

1. Red Rising (Red Rising #1) - Pierce Brown


Taký mix Hry o tróny, Hier o život a Divergencie v dospelejšom prevedení. Perfektné dystopické sci-fi s geniálne premysleným dejom. Určite bude na mojom zozname najlepších kníh prečítaných v tomto roku. Viac v kompletnej recenzí tu - http://citamtedasom.blogspot.sk/2016/08/recenzia-red-rising-pierce-brown-sci.html
5/5 hviezdičiek

2. 7 minút po polnoci (A monster calls) - Patrick Ness


7 minút po  polnoci uvidíme čoskoro v kinách, tak som ešte pred tou chvíľou siahla po knižnej verzií. Ktorá bola veľmi veľmi smutná a emotívna a krásna a dojemná... Jeden z príbehov, na ktoré sa nedá len tak zabudnúť a budete na ne myslieť stále znova a znova. Ak však neobľubujete emočne ťažké knihy, túto radšej vynechajte. Preto je nesmierne ťažké ju číselne hodnotiť a ani sa o to nebudem pokúšať. 

3. Brain on fire: My month of madness - Susannah Cahalan


Najväčšie prekvapenie mesiaca - kniha, ktorú som prečítala na jeden šup a držala mahore do štvrtej ráno. Memoár novinárky z New Yorku, ktorá začala náhle pociťovať príznaky zvláštnej choroby - od paranoje, že v jej byte sa nachádza hmyz, cez záchvaty, až po psychotické stavy, z ktorých si takmer mesiac života vôbec nepamätá a odkrýva ho cez rozhovory s blízkymi a doktormi. 
Veľmi zaujímavé čítanie, ktoré vrhá svetlo na málo známu chorobu, ktorej pacienti napriek pomerne jednoduchej liečbe často končia s nesprávnou diagnózou v psychiatrických ústavoch.
Autorka svoje skúsenosti opisuje aj v TED-rozhovore na youtube: https://www.youtube.com/watch?v=oqrzvYnrI9A 

Bez váhania 5 z 5 hviezdičiek - veľmi odporúčam


4. Dedička ohňa (Trón zo skla #3) - Sarah J. Maas


Zasa raz kniha, ktorá ma veľmi príjemne prekvapila a mám na ňu aj úplnú recenziu tu - http://citamtedasom.blogspot.sk/2016/08/dedicka-ohna-recenzia-sarah-j-maas.html
V skratke: Pre mňa zatiaľ najlepšia časť série, skvelé nové postavy, skvelá nová štruktúra knihy, ktorá sleduje tri uhly pohľadu (Celeana, Manon, Chaol). Všetci priaznivci fantasy povinne prečítať :p
5/5


5. The Assassin's blade (Trón zo skla #0.1-0.2)


Po Dedičke ohňa nebolo ťažkým rozhodnutím siahnuť po ďalšej časti série, novelám, ktoré sa odohrávajú ešte pred udalosťami prvej časti. U nás vychádzajú jednotlivo, tu sú pekne všetky pokope (čo je dobre, lebo neviem ako by som vydržala čakať na vydanie ďalšej a ďalšej novely, keďže všetky boli skvelé). 
Pri prequeloch, novelách a podobných dodatkoch populárnych sérií často hrozí, že ich kvalita nedosahuje kvalitu pôvodnej série. Často sú takéto knihy vydávané len kvôli popularite série a na ich kvalite toľko nezáleží, lebo predajnosť je už dopredu garantovaná. To však nie je prípad tejto knihy. Všetky novely sú premyslené, dobre napísané a má zmysel si ich prečítať kvôli neskoršiemu vývinu deja v sérií. Dokonca by som povedala, že je to nevyhnutné. No obstáli by aj sami o sebe, bez toho, aby ste poznali svet Trónu zo skla, A to už je čo povedať. 

5/5


6. Harry Potter a prekliate dieťa - Jack Thorne


Smutno sa mi o tejto knižke píše. Pre mňa bola sklamaním. Nie kvôli tomu, že išlo o scenár a nie klasický román, ale kvôli nekonzistentnosti s pôvodnou sériou a dejovým nedostatkom. Viac v recenzií tu - http://citamtedasom.blogspot.sk/2016/08/harry-potter-prekliate-dieta-recenzia.html
2/5 hviezdičiek

7. Predtým ako som ťa spoznala (Me before you) - Jojo Moyes


Pôvodne som si túto knihu chcela prečítať, aby som si mohla pozrieť filmovú verziu (lebo Emilia Clarke!), no po prečítaní knihy ma prešla chuť pozerať film. Niežeby kniha bola celkovo zlá. Iba mám trošku podozrenie, že cieľom autorky bolo napísať smutnú knihu viac, ako napísať dobrú knihu. Napriek ťažkým témam, koré kniha rozoberá, mi v nej chýbala hĺbka. Často bol dej koncipovaný príliš opisne (ten urobil to, potom to a potom oni urobili to) na úkor vnútorných dialógov a zamyslení, ktoré si téma vyžaduje. 
Pre mňa sklamanie - 3,5/5 hviezdičiek


8. Eleanor a Park - Rainbow Rowell


Ďalšie veľké prekvapenie mesiaca. Vôbec, ale vôbec som nečakala, že táto kniha sa mi bude páčiť tak, ako sa mi páčila. Ja totiž romantiku nemusím. A toto bolo celé ňuňu zlaté zaľúbené, no napriek tomu sa mi to páčilo. Nejakým záhadným spôsobom totiž táto kniha dokáže priniesť spomienky a pocit nostalgie z čias pubertálnych a dávno minulých. Ktoré sme radi, že máme za sebou, no radi na ne spomíname. 
5/5

Taakže každomesačný súhrn:
Počet prečítaných kníh: 8
Žánre: sci-fi 1, fantasy 4, contemporary 2, memoár 1
Najlepšia kniha: Red Rising - Pierce Brown
Najhoršia kniha: (s ťažkým srdcom ale) Harry Potter a prekliate dieťa

Ako ste na tom vy?
Was mit Fabian point pointing flirty checker






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.