sobota 3. decembra 2016

PREČÍTANÉ ZA NOVEMBER 2016

V novembri mi plány na čítanie ohrozovala hlavne škola a účasť na medzinárodnej konferencí klasických filológov (ja viem, zábava). No podarilo sa mi splniť goodreads reading challenge na tento rok! Tu je zoznam toho, čo som stihla prečítať v novembri:

1. Magnus Chase a bohovia Ásgardu: Prastarý meč - Rick Riordan (Magnus Chase #1)



Moja prvá "riordanovka" vôbec a určite naplnila všetky očakávania. Zovšadiaľ počúvam, že knihy Ricka Riordana sú veľmi vtipné a musím povedať, že je to naozaj pravda. Plno narážok na pop kultúru a obrovská dávka slovného a situačného humoru v kombinácií s dobrodružným príbehom zabezpečia, že Riordanove knihy nebudete chcieť odložiť. Magnus Chase žije po smrti svojej matky na uliciach, no jeho život sa zmení, keď sa dozvie, že je synom jedného z nórskych bohov. Príjemné oddychové čítanie určené mladším ročníkom, no určite neurazí ani dospelých.

2. Pán ledové zahrady - Jaroslaw Grzedowicz (Pán ledové zahrady #1)



Poľský pokus skombinovať fantasy a scifi žáner sa prekvapivo vydaril. Vuko Drakkainen je vyslaný zachrániť výskumníkov na planétu, ktorej spoločnosť sa nachádza na vývojom stupni porovnateľnom s našim stredovekom, no fungujú tu aj sily podobné mágií. A negunguje žiadna elektronika. Až na záver (ktorý bol podľa môjho názoru až príliš šialený) sa toto takmer domáce dielo určite oplatí prečítať. Podrobná recenzia TU

3. Simon vs. The Homo Sapiens Agenda - Becky Albertalli



Prekvapením mesiaca bola pre mňa určite LGBT YA contemporary knižka Simon vs. The Homo Sapiens Agenda. Podobne ako Aristoteles a Dante objavujú tajomstvá vesmíru alebo Will Grayson, Will Grayson Johna Greena, aj tu stretávame hlavného hrdinu, ktorý zažíva prvú lásku a zároveň bojuje s predsudkami spoločnosti spojenými s homosexualitou. 


4. Harry Potter a kameň mudrcov - J.K.Rowling (Harry Potter #1)



Úprimne neviem ani spočítať koľkokrát som čítala túto knihu, no každú jeseň mám chuť sa k nej vrátiť. Tak som tentokrát siahla po anglickej verzií, ktorú som si konečne zaobstarala a bol to (ako vždy) čarovný zážitok. 

5. Sova - Samuel Bjork (Holger Munch #2)



Dôvodom, prečo sa mi táto kniha nepáčila, mám venovaný celý článok TU. Čiže len v skratke - príbeh je neoriginálny a predvídateľný, postavy sú jednorozmerné bez akéhokoľvek vývoja a mala som problémy aj s formálnou strákou textu. Ak hľadáte skvelú severskú detektívku, odporúčam siahnuť radšej po Žene v klietke (Jussi Adler-Olsen).

6. Démon - Mikhail Lermontov



Každý mesiac sa snažím prečítať niečo z klasickej literatúry a tentokrát som siahla po ruskej romantickej epickej básni Démon. Ak máte radi poéziu alebo hľadáte originálne citáty na svodobné oznámenie, Démon je knihou práve pre vás.

7. Shadow bright and burning - Jessica Cluess (Kingdom of fire #1)



Fantasy prekypujúce mágiou, tréningom magických schopností, desivými príšerami a odohrávajúce sa vo viktoriánskom Anglicku je presne druhom knihy, ktorú by som si nenechala ujsť. No v tomto prípade som mala urobiť výnimku, lebo A Shadow Bright and Burning neprináša do tohto žánru nič nové. Okrem toho väčšina deja až príliš pripomína sériu Pekelné stroje od Cassandry Clare, ktorá sa tiež odohráva vo viktoriánskom Anglicku. No Cassandra Clare je majsterkou dejových zvratov a zložitých charakterov, kdežto Jessica Cluess vytvorila postavy, ku ktorým má čitateľ problém vytvoriť si akýkoľvek vzťah. 

8. Alica v krajine zázrakov - Lewis Carroll



Nečakaným bonusom v novembrovom Owlcrate boxe (ktorý mám predplatený), bola populárna detská klasika Alica v krajine zázrakov. Krásne, originálne a nelogické - to je príbeh o krajine, ktorú si obľúbujú generácie detí už viac ako 150 rokov. Určite odporúčam.

9. Heartless - Marissa Meyer



Knihou mesiaca novembrového Owlcrate boxu bola práve knižka Heartless, ktorá sa odohráva v krajine zázrakov a opisuje premenu Srdcovej kráľovnej z bežného dievčaťa na krutú vládkyňu, ktorú poznáme z príbehu o Alici. Celá recenzia TU

Celkový mesačný súhrn vyzerá takto:
Počet prečítaných kníh: 9
Žánre: fantasy 6, klasika 1 (2, ak rátam aj Alicu), contemporary 1, krimi 1
Najobľúbenejšia kniha: Heartless
Najmenej obľúbená kniha: Sova

A teraz hor sa na vianočné a zasnežené príbehy, ktoré budem čítať pod stromčekom! Pripájam fotku stromčeka, ktorú vyfotobomboval môj pes :D 



Čo plánujete čítať v decembri? Ja dúfam, že sa dostanem k Havraním chlapcom (Maggie Stiefvater), ku zbierke Nech sneží, k historickej fikcií Svetlo, ktoré nevidíme a k Americkým bohom, ale uvidíme, načo budem mať ešte náladu! Ak máte tip na nejakú dobrú decembrovú knižku, sem s ním!

8 komentárov:

  1. V českých lacných knihách! Tam majú vždy celú sekciu klasiky a dajú sa tam suepr veci nájsť! Posielam link na ich eshop sekciu klasiky - https://www.levneknihy.cz/klasicka-literatura/

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Našťastie ceny sú tam veľmi príjemné :D ja mám skôr problém, kde to všetko dávať odkedy bývam v Čechách, lebo stále tam chodím a samozrejme vždy niečo nájdem :D Naposledy som tam zbadala Dejiny pirátstva, tak som si to hneď musela samozrejme kúpiť, aj keď netuším kedy to budem čítať... ale tak kto by nechcel mať doma Dejiny pirátstva :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Úuu, teším sa na Magnusa. Knižka mi už aj stojí na poličke, len som ju furt neotvorila kvôli povinnému čítaniu a blížiacim sa zápočtom. Hádam cez prázdniny konečne budem mať šancu.
    A Shadow bright and burning ma zaujalo dávnejšie, ale vlastne ani neviem, prečo som sa k tomu nakoniec nedostala. :D Možno je dobre, že som sa k tomu nedostala. :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Na Magnusovi sa nasmeješ! A Shadow Bright and Burning bol dosť fail :D Radšej si prečítaj Heartless, ak si sa ešte k tomu nedostala, to je úplne super!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nad tým som už uvažovala, ale ja veľmi nemusím Alicu v krajine zázrakov a ani nič, čo sa s tým spája. Som super fanúšik fantasy, no Alica mi prišla prehnaná v tom zmysle, že ten svet pre mňa akosi nemá žiadne pravidlá ani nič. Tým pádom sa tam môže udiať hocičo... ja mám skôr radšej fantasy aspoň s nejakými pravidlami a svetom, ktorý mi dáva zmysel. :D Ani Splintered ma nebavilo.

      Odstrániť
    2. Ja mám práveže na Alicu presne rovnaký názor a Heartless by som si asi sama od seba ani nekúpila, no bolo to v Owlcrate boxe, a nakoniec som bola rada, že som si to mohla prečítať :3 Dáva to oveľa väčší zmysel ako Alica :D

      Odstrániť
    3. Fakt? :D Tak to by som asi mala zvážiť. Idem si to pridať do to-read listu :D

      Odstrániť
    4. Jeej super, nebudeš ľutovať! :D

      Odstrániť

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.